binsight, data to vision

מה זה מערכת BI?

דמיינו שאתם נוסעים ברכב ללא לוח מחוונים, אתם מרגישים אם אתם נוסעים לאט או מהר אך לא יודעים את מהירות הנסיעה. זוכרים שמילאתם דלק לפני זמן מה אך לא יודעים כמה דלק נשאר במיכל, מקווים שהמנוע לא מתחמם יתר על המידה, שהאורות דולקים, שיש מספיק שמן ושהרכב יגיע ליעד בבטחה. כמה טבעי לנו שיש לוח מחוונים ברכב שיתן חיווי על תפקוד הרכב.

מערכת BI היא הלוח המחוונים של הארגון. היא תספק אינדיקציות חיוניות וקריטיות לביצועי החברה בזמן אמת, תסייע בקבלת החלטות ותהווה מקור נתונים אמין, זמין ונגיש למקבלי ההחלטות בארגון. האם המכירות בשגשוג? מה רמת המלאי האופטימלית? מה מצב החובות? האם הקמפיינים ב ROI חיובי? האם הארגון עומד בתקציב? מה התחזית קדימה?

עם nריבוי מערכות המידע, מערכת ה BI בארגון היא אחת מהכלים החשובים ביותר בעולם העסקי. היא יודעת לאסוף נתונים מכל המערכות המידע בארגון, לחבר ולקשר את הנתונים מהמערכות השונות, ולספק כלים ויכולות ניתוח מתקדמות המאפשרות לכל דרגים בארגון שקיפות מלאה לנתוני הארגון ובכך לקבל החלטות מושכלות המבוססות על סמך הנתונים.

מערכות BI הן לא רק כלי לניתוח נתונים

הן תורמות לשיפור ההחלטות, להגברת הידע הארגוני ולקידום הביצועים בכל רמות הארגון. במאמר זה, נסקור את יתרונות המערכות BI, את תהליכי היישום שלהן ואת ההשפעה העמוקה שלהן על העסקים היום. מערכת BI היא מערכת המורכבת מסט כלים טכנולוגיים, שמטרתה לאגד, לנתח ולהציג נתונים באופן שמחובר לצרכים העיסקיים של הארגון. מערכת BI יודעת להתממשק אל מערכות המידע בארגון, ואחראית על טיוב, מידול והנגשת המידע שנצבר מהנתונים באמצעות דוחות, דשבורדים, מיילים, התראות וכו'. בדרך זו, מערכת BI מאפשרת למשתמשים להבין טוב יותר את הנתונים שברשותם ולקבל החלטות מושכלות ומבוססות נתונים.

יתרונות מערכת BI

ניתוח מתקדם

לא עוד דוחות PIVOT באקסל, מערכת BI מספקת כלים לניתוח עמוק של הנתונים, כולל גרפים, תרשימים ודוחות מותאמים אישית.

זמינות המידע

במקום לחכות שמנהל המכירות ישלח דוח רבעוני, או שמנהל הכספים יסיים את המאזן, מערכת BI מעניקה את היכולת לגשת לדוחות בזמן אמת ובכל רגע נתון, ומאפשרת למשתמשים לקבל החלטות מהירות ומבוססות על מידע עדכני ומדוייק.

נגישות למידע

מהנייד בתור לקפה או עם הטאבלט על הספה. מערכות BI מתקדמות מאפשרות נגישות למידע מכל מכשיר בכל מקום.

חסכון בזמן ומשאבים

במקום להתעסק באיסוף, טיוב והכנת דוחות, מערכת BI מנגישה מידע מעובד ומוכן לעבודה כך שהמשתמשים מנצלים את הזמן האבוד שהיה מתבזבז על הכנת דוחות לתחקור והבנה טובה יותר של הפעילות העיסקית דרך הנתונים.

שיתוף פעולה

כשיש גורם אחד אשר אמון על הטיפול וריכוז הנתונים, אין ויכוח על דיוק ומהימנות הנתונים וכולם רואים אמת אחת. מערכת BI מאפשרת למשתמשים בכלל המחלקות בארגון לשתף נתונים, דוחות, ניתוחים ותובנות, מקדמת שיתוף פעולה ותיאום בין צוותים.

יצירתיות ופרואקטיביות

מהניסיון שלנו, כאשר לעובדים בארגון יש גישה למערכת BI, את הזמן שהשקיעו בהכנת הדוחות, הם מנצלים לשיטוט וחקירת הנתונים וכך מעלים רעיונות לשיפור. באמצעות התאמה אישית של הדוחות והממשקים, ניתן ליצור כלים ייחודיים התומכים בצרכים של כל הדרגים בארגון.

פיתוח מערכות BI

עוד ממרכז הידע

רוצים פרטים נוספים?

צרו קשר! נשמח לשמוע על אתגרי הארגון, ולמצוא גם לכם את הפתרונות המתאימים.

This site is registered on wpml.org as a development site.